Annons
Annons
 

Träning för att nå målen

Woooohooo! Jag fick jackpot den här veckan. Tränade alla dagar. Sju av sju. Siete de siete. Sieben auf sieben dich. Antagligen inte helt optimalt ur återhämtningssynpunkt, MEN DET FINNS JU SÅ MÅNGA ROLIGA SAKER ATT TRÄNA???

Annons

Ungefär 21 cm (beroende på upplösning) längre ner på sidan har jag skrivit om mina träningsmål inför hösten. Ni har kommit med jättefina råd. Tack för det. En slutsats jag vågar mig på att dra är att för att nå mina mål måste jag träna specifikt för dessa. Vill man springa snabbt, är det bra att träna spring.

Igår gick jag, bakis som Christer Petterson en midsommardag, till sats för att se hur jag ligger till när det kommer till mål #4 40 obrutna clean and jerk med dubbla 24 kilos kettlebells.

Inte så bra skulle det visa sig. Nu hade jag förvisso druckit 900 000 enheter alkohol kvällen innan, men jag får ändå inse att jag har en bit kvar.

Jag började med att försöka maxa. Tyvärr kom jag bara till ynka 20 innan jag fick se mig besegrad. Jag hade antagligen kunnat kräma ur ett gäng till, om någon tvingat mig, men jag…slutade. Och hade jättemycket mjölksyra i axlarna.

Sen körde jag 5×5 med dubbla 32:or. Sen 15 och 10 med 24or. Totalt 70 reps. Alltid nåt.

När man kör long cycle, som den här typen av tävlingsgrej kallas, ska man ta det lugnt. Eftersom man ska hålla på i tio minuter ska man stanna i nåt som kallas viloläget inför varje rep. Vila armbågarna mot höftbenen med jättekonstig hållning och fläta händerna för att spara greppet.

Problemet är att jag blir så satans otålig. Jag vill bara köra, vilket naturligtvis är helt idiotiskt. Kanske klarar jag det bättre om jag inte har galopperande bakisångest? Kanske blir det annorlunda om jag inte siktar på att maxa reps, utan faktiskt att hålla på i alla dom tio minuterna? Vi får se.

Idag var det dags för mål #3 Milen på 45. Om jag säger såhär: jag kan inte springa milen på 45.

Min runda i Hagaparken är 6,77 kilometer lång. Jag sprang den idag. Med stopp vid ett rödljus, en springade inloggning på Spotify (det svåraste en människa kan ta sig an) och en fick-inte-upp-telefonen-för-att-stänga-av-runkeeper blev min snittid prick 5 minuter per kilometer.

För att nå mitt mål måte jag kapa en halvminut per kilometer. Och springa drygt tre kilometer till. HEHEHE.

Kanske om jag har typ James som hare? Är det fusk?

Dela
Tweeta
 

Annons

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Annons

Laddar