Annons
Annons
 

Tränade i sex minuter på lunchen

Körde 11.30-passet på Crossfit Nordic. Såhär beskriver dom WOD*:en:

Strikta ”Ball-ups to inverted” ( som ” target=”_blank”>denna fast från hängandes raklång i starten och med böjda ben upp) i ringar, 90% X 3 (långsammare = tyngre)
target=”_blank”>Roll-outs 90% X 3

Annons

Därefter..

På tid, 7 varv av:
Klapparmhävningar (”clapping push-ups” i klippet)
Svingar (24/16kg)
target=”_blank”>Sit-ups
target=”_blank”>Knees to Elbows
target=”_blank”>Knäböjshopp

Den första gymnastik-ring-14-årig-rumänsk-flicka-övningen var naturligtvis skitkrånglig för mig. Jag är för svag i förhållande till min vikt och alldeles för orörlig i axlarna för såna där akrobatkonster. Roll-outs gick bra, men var jobbigt. Sen gjorde jag dom 7 varven på 5.58. Om du känner att du har svårt att hinna träna idag föreslår jag att du gör det här passet (om du inte har tillgång till utrustning kan du eventuellt byta svingar mot target=”_blank”>rocket getups och knees to elbows mot target=”_blank”>fällknivar). GÖR DET NU. LOVA.

Allvarligt. Lova?

*WOD = en förkortning av workout of the day, som i sin tur är crossfitspråk för ”dagens pass”.

Dela
Tweeta
 

Annons

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Annons

Laddar