Annons
Annons
 

Sandras första vecka

Första veckan avklarad och fasen vad nöjd jag är! Största utmaningen blev att pressa in passen i ett fullspäckat arbetsschema, men jag lyckades. Okej, så här såg min vecka ut:

Måndag: Roeliro och springelispring
Redan innan jag startade det här passet så svor jag för mig själv då jag avskyr att springa. Min avsky bottnar troligtvis i att jag är så dålig på det och jag hatar att vara dålig på saker. Det värsta med att springa är att det är så förbaskat tråkigt, speciellt på ett löpband. Om någon hängiven löpare med terapeutiska egenskaper läser detta – hjälp mig! Hur går jag tillväga för att göra springandet till något ovärderligt och underbart? Hursomhelst, kom i mål på 39.44. Då är någon minuts väntan inkluderad i tiden då det i ett byte var kö till löpbanden. Var trött, svettig och utmattad efteråt och mitt hat till löpbandet orubbat.

Annons

Tisdag: Ruta Ett
Lämnade jobbet vid 21 och tog mig motvilligt till gymmet. Bara det var en bedrift! Dags för ruta ett. Ett pass helt i min smak då jag känner att jag har rätt bra koll på innehållet i denna övning. Hann med 13 varv på de 12 minuterna (armhävningar på tå första åtta varven, därefter på knä) som jag hade på mig. I min jakt på bra resultat avfärdade jag en stackars kille som på ett vänligt sätt frågade vad jag höll på med. ”Berättar sen” snäste jag kort, men han hann försvinna innan jag var färdig.

Lördag: Breaking Dawn
Här någonstans dog jag pinsamhetsdöden. Jag var motsatsen till graciös när jag utfärdade kullerbyttsvarianten. Inte. Min. Grej. Gymmet var fullt och jag vart utstirrad av fel anledningar. Hade jag döpt det där passet hade jag kallat det för ”Pippi Långstrump juckar med Sjörövarfabbes kanonkula”. Kunde inte undgå parallellen i och med kullerbyttorna (nästan i alla fall) i kombination med skivstång och kettlebell. Bilden av Kalle juckandes mot Love hjälpte mig att säkerställa tekniken. Tid: 7.33. Såg efteråt att jag missat det där med armbågarna framåt. Lovar att skärpa mig. Kryddade passet med lite sandsäckfrivändningar och magövningar. En helt OK lördag!

Söndag:
Kontrasternas dag. Började dagen med det jag hatar allra mest: löpbandet. För att vinna denna tävling måste jag helt enkelt bli bättre på att springa. Därav 5 tråkiga, men mycket svettiga kilometrar. Lyssnade på en boybandballads-playlist som gjorde upplevelsen något trevligare. Därefter – veckans roliga pass som denna gång utövades med Johanna på värsta proffsboxarstället: BK Örnen på Söder. Box är ju en klar favoritgren för mig och vi varvade hopprep med att ”kötta säck” i 3*3 set á 3 minuter vardera. Här någonstans övergick kul till vidrigt. Johanna lurade på mig pyramiden och lyckades suga ut min veckas allra sista krafter genom att tvinga på mig thrusters, burpees och situps med medicinboll. Från 12 repetitioner per övning ned till 1. Kände mig allt annat än levande efteråt, men jag är Johanna evigt tacksam som pushade mig ända in i mål.

Dela
Tweeta
 

Annons

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Annons

Laddar