Annons
Annons
 

Sandras åttonde vecka

I’m back on track känns det som. Förkylning samt Mello över = mer tid och ork för träning. Bittersweet på något sätt.

Tisdag:
Oj vad sugen jag inte var på att träna denna dag. Låg på hotellet i Göteborg och lyssnade på Mello-låtar sent på kvällen (kommer skratta åt detta om några veckor!) och visste att jag skulle behöva gå ned till gymmet för att träna. Annars skulle jag orimligen ta mig igenom veckans pass. Klockan 21.55 bytte jag om och drog ned till ett av de bättre hotellgymmen jag någonsin testat. Tummen upp för Clarion Post! Började med passet ”Teambuilding”. Denna gången var det armhävningarna jobbigast av styrkeövningarna. Sträckan jag sprang: 3,42 km.

Annons

Efter löpningen var jag ju pretty svettigt och pretty trött. MEN, nu hade jag ju redan bemödat mig mig att ta mig ned till gymmet så jag kunde lika gärna fortsätta. Dessutom låg ett hopprep serverat mitt framför mig. Det var bara att sätta igång med Tanyas vidriga pass. Hopprepsgrejen var helt OK, men alla dessa burpees alltså. Jösses vad utmattad jag var efteråt. Lade mig på gymgolvet och kom inte därifrån förrän hotellpersonalen kom ned och sa att de stängde. Tid på ”It ain’t over till you jump: 18:05. Måtte detta vara en bra tid för jag kändes snabb.

Onsdag:
Dagens pass blev ”Supersets!”. Gött med ”lite” tyngdlyftning. Vad gäller marklyft och bänkpress så behöver jag nog sällis av någon på gymmet snart för lite stöd. Vågar liksom inte riktigt öka vikterna. Inte bra! När det var dags för ta tid-delen var jag riktigt mör i ben och rumpa. Aj aj. Tiden för armhävningar, upphopp och utfallshopp blev: 6:11. Därefter begravning för min rumpa.

Söndag:
Mello över – dags för gamla vanliga söndagsrutinerna. Mötte upp en vän för en 8 km lång, solig och kall promenad och sedan besök på gymmet. Med stelfrusna ben genomförde jag ”Knyt näven i fickan”. Någon mer än jag som finner det svårt att hitta en plats på gymmet där man kan utföra alla dessa övningar i ett streck? Fick hämta utrustning från tre olika rum och sedan placera mig i stretchrummet för att få ihop samtliga övningar. Tid: 14:21. Vikt på svingar: 16 kg. Vikt på marklyft: 44 kg.

Ser fram emot nästa vecka!

Dela
Tweeta
 

Annons

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Annons

Laddar