Annons
Annons
 

Nyårsköfte: Olles vecka 3

Den här veckan började med det straffpass som jag generöst bjudits på, tillsamman med Albana. Hon var, som bekant, snabbare.

Sen tisdag! Cindy!

Jag var rätt nojig för det här passet, var orolig att jag inte ens skulle komma över 5 varv. Stora problemet är ju pullupsen, men det råkade finnas en crossfit-glad instruktör i salen som visade hos hur man gjorde excentriska(???) pullups (hopp-upp-håll-emot-ner) när det var fysiskt omöjligt att göra riktiga längre.
9 varv klarade jag, och Tereza också. Jag är fett nöjd med det. Träningsvärk följde resten av veckan.

Annons

Onsdag, 1h innebandy 3vs3.

Fredag. 1 mil spring. Så otroligt mycket längre än jag sprungit någonsin. Och det var verkligen vidrigt. Men jag var så jävla sugen på att klara det.
Det gjorde jag inte. Efter 8.5 km så kände jag hur ett gammalt skavsår sprack, som en korv som legat i kokande vatten för länge. Pang ba, mitt i steget.

Det jag gillar med att träna är att även när det är vidrigt och skitjobbigt så mår man kanon efteråt. Det gjorde jag inte efter det här, det var mer som en riktigt vidrig bakfylla som satt i nästan hela dagen. Kanske bara för att jag misslyckades, kanske för att min kropp hatar att springa.

Lördag, pass 4, åt chips, pannkakor m sylt och whiskey+cola. Till frukost och/eller lunch.

Söndag, bänkpress/benböj 9-8-7-6-5-4-3-2-1 ggr.
Har fortfarande svårt med benböjet, att lassa på vikt gjorde det inte lättare. Men bänkpress är rätt kul för då är det inte så mycket att göra fel på. Rodde som uppvärmning istället för spring pga Alla Skavsårs Urmoder.

Generellt känns det som en svackavecka. Måste komma i fas med att det ibland går åt helvete när man tränar, och bara släppa det och gå på nästa.

Kalles kommentar: Bra sprunget OLLE! Kul med personbästa i längdspring. Och bra med pullupstricket. Det är ett problem att du inte får till benböjen. Under nästa vecka ska du öva teknik varje dag. Minns du target=”_blank”>goblet squats? Gör såna. Om vi ska lyckas med det här måste du snart kunna lassa på lite i lyften.

IN OCH HEJA PÅ OLLE I KOMMENTARERNA. DET BEHÖVS EFTER EN ”SVACKAVECKA”.

Dela
Tweeta
 

Annons

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Annons

Laddar