Annons
Annons
 

Mikaels och Henriks elfte vecka

Mikael:

Och på den tredje dagen återuppstånden från de döda
Nu stod det i beskrivningen att man skulle springa i behagligt tempo, men det är en luring som jag inte går på! I Nyårsköftet så finns det inget som heter ”behagligt tempo”, så jag sprang som om jag satt i bilkö på Essingeleden med maginfluensa! JÄVLAR vad jag sprang! 26 minuter och 52 sekunder blev det, vilket får ses som helt okej!
Solhälsningar är något jag gjort förut, eftersom vi ibland har yoga på jobbet och det är faktiskt en klar favorit. Vid det här laget så har jag full koll på hur man ska göra med andningen (överkurs?) och det var faktiskt en oerhört behaglig avslutning på löprundan.

Annons

Träningsgodis:
På passet så såg jag direkt min nemesis (inte min son!). Dessa jävla kullerbyttor. KULLERBYTTEJÄVLAR! Fy fan. Men det var bara att gå ut utanför husknuten och göra sitt bästa. Björnkryp gillade jag bäst, eftersom jag kände mig som ett häftigt djur som bökade runt i marken, typ grävling. Sen kom det till kullerbyttorna. Jag försökte riva av dem så snabbt som möjligt och det gick faktiskt bättre än förväntat. Nackdelen var att jag var HELT snurrig i huvudet när jag väl var klar. Allt som allt tog det 8 minuter och 34 sekunder.
Ska vi här och nu besluta att det inte blir några mer kullerbyttor? OCH INGA JÄVLA KULLERBYTTOR PÅ EXAMENSDAGEN! Tack för mig!

På 10 minuter så kom jag prick 2 kilometer. Men jag hade kommit längre om det inte hade varit kallt och blåsigt och halt och långfredag och Jesu död och återuppståndelse. Jag lovar på heder och samvete och spegel, spegel STJÄRNSTOPP!

Nyårsköftet Fitness Testets onda storebror
Det var med visst självhat som jag såg fram emot det här passet. Det här passet skulle, om något, vara en fingervisning på hur bra man ligger till som Nyårsköftare. Efter att ha försökt skjuta upp det hela veckan så var det bara att kasta sig ut.

Efter de första 30 burpeesarna så kändes det helt okej. Detta var förstår bara mitt kropps sätt att försöka lura mig och tro att jag egentligen var någon form av supermänniska. När jag skulle upp och springa igen efter att ha gjort alla 30 så var det som att springa med betongklumpar som ben. Ingen studs i benen. Alls. Men skam den som ger sig! Sakta men säkert så kom studset tillbaka, precis i tid till att göra burpees igen.

Och så var det, alla fem kilometer. Den sista kilometern var även i uppförsbacke. Det var som lök på laxen, som man säger. Allt som allt blev det 37 minuter och 41 sekunder. Jag hade velat komma under 35, men man kan inte få allt här i världen!

Ät nåt onyttigt
Jag har ätit prinsesstårta, påskägg fyllt med godis, glass, choklad, skumkaniner, sura gubbar, lakrits, gott och blandat, mer choklad, hamburgare, olika saker som är friterade, öl, vin, mer choklad och kex med blåmögelost.

Vänta nu, skulle man inte berätta allt som man tryckt i sig under veckan? Tallriksmodellen Vestman-style.

Henrik:

Halloj!

Jahapp, denna vecka gick i uteträningens tecken. Veckan gick lite väl fort med jobb och möten. Men på torsdag började ledigheten och det betyder tid att träna!

Och på den tredje dagen återuppstånden från de döda
5 km spring gjordes på 46 minuter och sen var det ju då dags för dessa solhälsningar. Solhälsningar var ju en spännande sak. Men dom gjordes och grannarna hade säkert roligt av den synen!

Nyårsköftet Fitness Testets onda storebror
Fredag var det då dags för det jag har haft ångest över hela veckan, Fitness testets onda storebror…

Med tanken om att det får gå som det går och en uppmaning till Tanya att om jag inte var tillbaka om 2 timmar så fick hon leta mig, så drog jag iväg. Passet var ett rent helvete men jag gjorde det!!! 1 timme och 2 minuter tog det. Och Tanya kom faktiskt bort till mig med lite vätska till dom 10 sista burpeesarna. Hurra, det var snällt gjort!

Helt död var jag och ville krypa upp i en famn och bara gråta. Träningsvärken kom på kvällen med besked och nattsömnen blev inte så värst bra. Hela lördagen låg jag i soffan och hade så jäkla ont, men på kvällen smiskade jag mig ut på 5 km rask promenad för att få igång kroppen lite.

Träningsgodis
Söndag var det dags för Träningsgodiset!

Med fortfarande värk i kroppen så drog jag iväg för att köra och det gick över förväntan när jag väl kom igång. Några av dessa övningar gillar jag väldigt lite och andra kan jag leva med. Jag brakade av övningarna på 16,43 och sprang 1,4 km på dom 10 minuter vi skulle springa på.

Ät nåt onyttigt
Det sista passet då?

Hur väljer man ut det mest onyttiga av det man äter i påsk och annars? Ja vi får helt enkelt försöka! Påskfrukosten som vi åt på torsdagen var nog det onyttigaste under veckan och så har vi fredagsmyset med öl och chips!

Ja, de var väl allt.
Över och ut, pip och tut!

Dela
Tweeta
 

Annons

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Annons

Laddar