Annons
Annons
 

En fråga från Robin om kroppsviktsövingar (tror jag):

Som föräldraledig pappa trodde jag i min enfald att jag skulle kunna ha tid och komma ifatt med träningen eftersom jag bara skulle gå hemma hela dagarna. Men i takt med att min son bestämde sig för att bara använda två ben så märkte jag snabbt att tiden försvann i takt med att han fick upp farten.

Annons

Och när jag bor på landet med ett par mil till närmsta träningsanläggning och en sambo med häst som måste besökas varje dag, så är tiden för mig själv minimal.

Därför inhandlade jag mig en TRX för att kunna få en halvtimme-timmes träning när grabben sover mitt på dagen. Jag har inte än vågat packat upp den, men har letat en del info på nätet i form av filmklipp m.m. för träningstips. Jag har aldrig gillat gym och viktlyftning så vill hellre jobba med ”naturliga vikter”.

Så min fråga är om du har några bra tips på övningar man kan utöva, både för att få upp grundflåset och bli av med graviditetskilona?

Hej Robin! Kul med TRX. Jag har aldrig testat den/det/dessa. När det gället kroppsviktsövningar är det ju klassikerna som gäller:

Armhävningar och varianter på dessa

Burpees

Burpees

Burpees

Benböj

Upphopp

Ankgång

Situps

Plankan

Pullups

OSV

Sätt ihop cirklar och kör utan vila. Får du upp pulsen ökar förbränningen (tror jag). Du kan t.ex. göra crossfitpasset Cindy.

Jag vill även tipsa om att göra övningar med ditt lilla gulliga barn. Getups. Overhead squat. Bänkpress. Situps med barnet i famnen. Springa uppför backe med barnet. Osv osv. Vad du ska göra beror såklart lite på hur stor bebis du har och nackstabilitet osv. Se till att hela tiden ha ögonkontakt med barnet så det blir kul för honom också.

Ha så roligt!

Dela
Tweeta
 

Annons

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Annons

Laddar