Annons
Annons
 

Dagens måste-sova-lite-nu

Vaknade med ömma bihålor, kli i halsen och allmänt rugg. Frågade min kloka fru efter smarta husmorstips mot förkylning. ”Vad tror du om att slut gnälla så jävligt?”. Hon är hård med rättvis, Brita. Så jag gjorde det. Slutade gnälla alltså. Gick till gymmet och straffade mig själv för att jag är en whining bitch.

Annons

Den här veckan blir lite speciell, eftersom det är det där kettlebell-sm-kvalet på lördag. Därför lär…det…bli…en…del…kettlebells. Problemet med det är att jag fan inte har nån aning om vad jag håller på med. Så dagens pass blev: vifta planlöst med några olika kettlebells. Och sen marklyft.

5 minuter obrutna clean and jerk med dubbla 20 kilos

2 minuter obrutna clean and jerk med dubbla 20 kilos

10 stycken clean and jerk med dubbla 32 kilos (FIXADE DET!)

3×1 minut i viloposition med dubbla 32 kilos

2 minuter obrutna clean and jerk med dubbla 20 kilos

Mitt stora problem är att jag tar slut i underarmarna. Jag är för svag i handlederna för att vinkla dom rätt i vilopositionen. Att sats-kettlebellsen har lite mindre ”ögla” än tävlingsmotsvarigheten gjorde det inte lättare. MEN! Om jag fattat rätt (odds på det någon?) klarar jag mig om jag kör 10 minuter med dubbla 16 kilos på lördag. Sen har jag två månader på mig att träna upp handledsstyrkan så jag kan köra med 24:or på SM.

Antagligen har jag fattat fel och allt kommer att gå åt helvete. MEN MEN.

Sen körde jag en marklyftsgrej som James tipsat om:

10 kilo mer än kroppsvikt (vägde in på 98, men körde på 110). 30 sekunder arbete, 30 sekunder vila. Åtta varv, räkna repetitioner.

Jag gjorde 100 reps. Det verkar helt ok. Ska testa utan lätt feber och kettlebellhänder nästa gång. Sen drack jag en proteindricka och fick sån brain freeze att jag var tvungen att sätta mig ner i trappan upp från sats.

Vad gör ni?

 

Dela
Tweeta
 

Annons

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Annons

Laddar