Annons
Annons
 

Christoffer mailar

Hej Kalle, tack för en bra blogg. Den har natt hela vägen till Tyskland och Hamburg. Jag tränar själv 5-6ggr/vecka, uteslutande lyfta skrot. en gang/ manad kanske jag beger mig ut pa en 7km runda och joggar. Här till problemet, jag är ganska vältränad, tänk captain america, och jag tränar i första hand för en stilig figur och för att ma bra. Far för mig ibland att jag ska göra nagra fler pulshöjande aktiviteter, cross fit, body combat/pump. Men när jag lite pa distans iaktar respektive gruppövnings ledare och deltagare sa är dem aldrig särskilt vältränade. dem har säkert flas som en gasell och tanterna gör mer sit-ups än mig pa raken. Men jag vill ju samtidigt behalla min figur och rutor pa magen. Ifragasätter aldrig du, pa diverse pass du beger dig till, hur bra form dem egentligen är i? alla har vi ju olika mal med var träning, men om alla fick välja hur dem skulle se ut sa svarar dem flesta väldeffad och ganska bitig.

Annons

fraga lyder alltsa: gör dem fel och jag rätt, även fast dem har tal mjölksyra pa en annan niva? bortsett fran att du vill vara stark som en björn, hur vill du att din spegelbild reflekteras?

Christoffer! Csaptsin Americaq sägr du (oj, sorry. lite svårt att skriva med vänsterhanden)

Tack för ditt mail! Jag tycker diskussionen kring välgroomat utseende och att vara vältranad är intressant. Som du säkert förstår tycker jag att det är cirka 40 000 000 000 gånger bättre att ha ett hjärta som en gasell (obs, i och för sig tror jag inte dom har så stora hjärtan) och kunna göra fler situps än dig än att se ut som kapten amerika. Det var också därför jag kräktes i munnen när jag läste träningstips på Groomingbloggen här på cafe.se och såg löjliga övningar som ” target=”_blank”>Y-övningen”. ”Y-övningen” (om det är dess riktiga namn) fyller ingen som helst funktion i verkliga livet. Om du inte finner dig i en situation där du måste leta efter nåt du tappat på golvet samtidigt som du levererar mjölkpaket till två kompisar som står snett framför dig.

Vi brukar skämta om att träna discomusklerna. Man kör bicepscruls, peckdeck, cablecross, triceps med hantlar och blabla föratt få muskler som fyller ut edhardytishan när man lägger roppar i brudars drinkar på Harrys. Jag tycker det är sorgligt att folk slösar sin/gymmet/universums tid på att träna dessa små futtiga muskelgrupper.

Missförstå mig inte. Jag får också kroppsångest ibland och jag tycker såklart det är skitmysigt när man ser rutor på min mage. Men det är inte överordnat styrka/snabbhet/explosivitet/förmåga att bolla omkring med polare på fyllan.

Du vet hur det i överklasskretsar räknas som fint med gamla pengar och fult att vara nyrik. Jag tycker det går att översätta på träning. Alla kan få bulliga pattar genom att ligga och köra tusentals reps i cablecross. Men riktig gammal skogshuggarstyrka kan bara komma av hårt jävla arbete och valkar i händerna. Lite som gamla pengar bara kan….öh, komma av….eh, det va inget.

Jag tror man hittar rätt om man lånar lite från olika discipliner och pusslar ihop nåt man tror på. Kör tunga och få lyft ibland, lätta och fler ibland, pulsdödare ibland, löpning ibland, hockey ibland och kolla på tv och käka chips ibland.

Lycka till med kroppen!

Dela
Tweeta
 

Annons

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Annons

Laddar