Annons
 

Träna med Jenny i en vecka, dag 5

Puh. Fjärde och sista träningspasset med Jenny Jacobsen är avklarat. Det gick bra. Nu vill jag ligga i fosterställning och sondmatas med vispgrädde och oboy-pulver.

Idag körde vi:

3 varv med 20 sek vila mellan varven
10 obrutna pullups (jenny: 20 st) – direkt 10 snabba burpees (pga sabbad handled gjorde jag på knogarna)
Jennys varvtider va: 42, 45 och 47 sekunder. Jag hade ungefär samma. Gjorde som bekant hälften så många pullups :–/

3 varv med 20 sek vila mellan varven
12 front squat med 40 kg (jenny gjorde thrusters, jag kunde inte pga handled osv)
Amrap* Double unders 60 sek (jag kan inte double unders så bra, men fick till ett gäng i alla fall)

3 varv med 20 sek vila mellan varven
10 låga svingar till ögonhöjd 40 kg
Amrap boxhopp 60 sek (första varvet glömde jag räkna, sen gjorde jag 15 och 20. Jenny gjorde knappt 50 per varv)

*as many reps as possible/american rapmusic

Om man ska sammanfatta veckan så kan man säga att det var:

a) jävligt kul
b) jävligt jobbigt
c) jävligt svårt ibland

Såhär: I min lilla skyddade reklambyrå/sats-bubbla är det lätt att tro att jag är stark och snabb. Jämfört med mina kompisar orkar jag oftast mer och jag har mest vikter på stången på sats på luncherna. Ja, jag kollar tydligen sånt :–(. Men efter en vecka med Jenny har jag insett att det finns folk som är så oändligt jävla vältränade. Människor som inte bara orkar fler och tyngre utan som har ett fokus och en inställning till träning som är helt….tja, annorlunda.

Jag tror den här upplevelsen har gjort mig lite mer ödmjuk inför hela träningsgrejen. Jag inser att jag har mycket att lära. HÄRIFRÅN FINNS BARA EN RIKTNING: UPPÅT! OCH SNABBT SKA DET GÅ. Ska bara laga kroppen först.

Dela
Tweeta
 


DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Laddar