Annons
Annons
 

Sandras tredje vecka

Vilken vecka! Den har varit kontrasternas vecka när det kommer till hälsosamhet. Och ja, jag är sen med rapporten men jag kan ändå behöva ett straffpass så hit me! Nästa vecka rapporterar jag från Göteborg.

Måndag: Eftersom jag måste planera in mina pass strikt i kalendern för att få dem gjorda de kommande veckorna så var det inget alternativ att skippa träningen bara för att Kalle var sjuk och inte hade lagt ut veckans pass. Jag hoppades därför på att ett av hans pass var ”valfritt” (tji fick jag) och satte ihop en svettig variant helt själv, med min vän Clara som hetsade/skrek på mig vid sidan om. Blev 5 km på löpbandet, boxövningar och sedan en pyramid innehållandes burpees, benböj och sit ups. Svettigt som bara den!

Tisdag: Dags för 30-reps kris. Har sällan skrattat så mycket under träning som jag gjorde under ”Bondens marknad” eller vad den hette. Kan inte varit många på gymmet som sett den övningen tidigare för jisses vad det blängdes. Ett rätt roligt pass dock, även om det var riktigt segt att göra så många armhävningar på raken, flera gånger om dessutom. Blev en och annan paus emellan dem (samtliga gjordes dock på tårna). Tid: 29:07.

Fredag: Spenderade halva veckan i Karlskrona i samband med Melodifestivalen och trevliga gymmet Wellness Studio lät mig träna hos dem gratis. Körde passet ”Från Facebook”. Marklyft med 20 kg på varje sida av stången, dock oklart vad stången vägde? Kändes mycket tyngre än vad det gjorde när jag tog 60 på BK Örnen härom veckan. Efter marklyften körde jag på med kettlebells samt burpees. Här någonstans började det bli jobbigt för ryggen och jag blev påmind om en skada jag drog på mig i samband med en bilolycka för några år sedan. Ville dock inte gå utan att genomföra passet så jag sänkte vikten från 24 till 20 efter en runda (fanns inte någon 32:a och det hade ändå aldrig gått). Med facit i hand skulle jag hoppat de sista två omgångarna för marklyften tillsammans med kettlebellsövningen gjorde mig typ förlamad/höggravid. Tid: 15:42. Kände inte av det på direkten, men efter att ha suttit stilla på ett genrep i en och halv timme var det riktigt svårt att resa mig upp. Likaså tog det fem minuter och två personer att få ut mig ur taxin på kvällen (och då var jag fortfarande nykter).

Lördag: Brita-passet skulle här ha avverkats, men av på grund av ryggbesvär så tog jag mig friheten att ställa in detta. Ställde mig dock på en crosstrainer i 45 minuter. Nu har jag visserligen redan ett straffpass att ta mig igenom denna vecka, men kanske byter ut vilan ändå och gör Brita-passet för att komma i kapp. Låter det som en bra plan Kalle?

Söndag: Av flera olika anledningar var en mils promenad mycket behövlig under söndagen. Promenerade runt längst med vattnet och över broar i Karlskrona och njöt av solsken och frisk luft. Promenadtempo dock och ingen löpning. Behövs troligtvis ett piggare tillstånd för att jag skall klara av det. Tid: 1h 26 min.


Dela
Tweeta
 

Annons

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Annons

Laddar