Annons
Annons
 

Sandras tionde vecka

Eftersom dåligt samvete är mitt mellannamn hade jag riktig ångest i början av veckan då jag slarvat med träningen veckan innan (även om jag ju faktiskt åkte massa skidor i Åre). Det blev inte bättre av att Kalle verkade mycket besviken. Efter en tår eller två var det dock dags för nya tag och och jag gav mig tusan på att, som Kalle uppmanat mig till, avklara förra veckans samt denna veckans pass. Sju pass och några blåsor och skavsår senare är jag riktigt nöjd med veckans träning och jag hoppas att Kalle kan förlåta mig?!?!

Annons

Tisdag: Stängde SATS St Eriksbron med två av veckans fyra pass. Jag förstod att jag inte skulle klara två omgångar med 5 km löpning/rodd varför jag valde först Kaospyramid (sic) och sedan Schakleton. Kaospyramiden var ju just kaotisk i och med att man var tvungen att hålla koll på klockan och ständigt fick avbryta något man just påbörjat. Gillade dock passet, även om det var slitsamt. Min tid: 24:20 min.

Efter kaospyramid var det dags för Schaleton. Tre snabba varv med knäböj och utfall utförde jag med 30 kg på 2:35. Fem varv med knäböj och farmers walk genomförde jag med 40 (knäböj) resp. 24*2 (farmers walk) kilo på 4:08. Därefter 5 km rodd: 27:04 min. Passade nog spelade de Titanic-låten (på panflöjt) i omklädningsrummet efter att jag var klar. Det var nämligen precis så jag kände mig, som ett skepp som krockat med ett isberg.

Onsdag: James marklyftshelvete stod på schemat. 5 km rodd är riktigt tråkigt, men jag genomled dessa kilometrar med. Tid: 27:58 min. Marklyften gick väl OK, men vid femte minuten började det göra galet ont i ryggen, säkerligen på grund av att jag gjort Kaospyramiden med massa marklyft dagen innan. Straffet för att jag hade slarvat veckan innan helt enkelt. Nå ja, tog det lite långsammare mot slutet och då funkade det. Totalt antal reps: 51 st.

Torsdag: Vidrigaste passet någonsin! ”Möta våren”. Hallå? Är ju helt galet att behöva göra 100 burpees, 100 armhävningar, 100 utfall och 100 upphopp under ett och samma pass. Ingen annan som reagerat på detta? För tidspusslandets skull var jag tvungen att genomlida passet innan jobbet och jag skulle påstå att det av den anledningen nästintill blev dubbelt så jobbigt. Morgonträning är verkligen inte min grej! Låg bland snö (och säkert hundskit) och svor för mig själv under tider/efteråt, men efter en stund kom så klart endorfinerna och jag vart riktigt nöjd över att redan kl. 07:40 vara klar med dagens träning. Tid: 33:32 min

Fredag: Dags för gruppträning. Som den göteborgare jag är valde jag passet ”ABSolution” som innebar 30 minuters magträning. Omdöme: Märkligt pass som i min mening snarare kändes som ett nybörjarpass i breakdance. Det var mycket åla på golvet, rulla omkring osv. Inget vidare att genomföra det passet utan någon att skratta med. Kommer troligtvis aldrig gå på ett sådant pass igen. För att få upp pulsen lite sprang jag 2 km på löpbandet efteråt. De kilometrarna kan ses som min ”gör något kul du blir svettig av-aktivitet” alt. när jag senare på kvällen instruerade dansen till Begging (med Anton Ewald för er som inte är Mello-nördar) typ sju gånger.

Lördag: Promenad runt Djurgården. Helt frivilligt.

Söndag: Ljuvlig söndagsträning med Mårten. Man borde typ alltid ha sällskap på gymmet. Mårten som blivit någon form av roddmegaexpert pressade mig till tusen och även om han var klar fem minuter tidigare än jag så fick han mig ändock till att prestera veckans bästa roddtid (totalt 1,5 mil denna vecka!). Därefter körde jag första delen av Schakleton igen för sällskapets skull innan jag påbörjade chins och dips-passet. Chins-delen blev en mix av ilska och skratt – beklagade mig säkerligen tio gånger inför Mårten och sa väl kanske inte så snälla saker om passets upphovsman. Dips-delen gick desto snabbare, men jag fick alldeles för ont i handlederna. Vår gemensamma träning avslutades med ett battle i sit ups och armhävningar och jag måste ge Mårten att han nu stressat upp mig till oanade nivår. Mannen tar ju mig i armhävningar nu – bäst att ligga i….

Tid rodd: 25:48
Chins: 8:41
Dips: 4:19

Dela
Tweeta
 

Annons

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Annons

Laddar