Annons
Annons
 

Sandras andra vecka

Måndag: Trillar in på BK Örnen vid 19-tiden för att träna passet ”Bli starka som björnar” tillsammans med mina kära medtävlare Johanna och Fredrik samt vår styrkecoach (känn på den!) Ola. Visste då inte att jag skulle komma ut från lokalen först tre timmar senare. Minuter blev till timmar och en efter en maxade vi i respektive gren. Min styrka sitter i benen så benböjen gick helt OK. Marklyften fick jag till efter lite coaching från Ola. Bänkpressen överlevde jag genom att grymta som en förlösande kvinna (skrattar högt när jag tänker på dessa vrål – hade ingen aning om att dessa fanns i mig). Axelpressen kändes också OK, men jag var allt lite klen i jämförelse med Johanna och Fredrik. Viktmässigt blev upplägget följande:

Annons

Benböj: 1: 50, 2-3: 60, 4-5: 65

Marklyft: 1-5: 60

Bänkpress: 1: 29, 2-3: 40, 4: 34, 5: 36

Press: 1: 22, 2: 25, 3-4: 27, 5: 25

Tid på knäböj, upphopp, utfall, utfallshopp: 3:08 min.

Torsdag: Då var det dags för ”That James is a nice bloke”. Gjorde samtliga armhävningar på tå vilket möjligtvis kan ha begränsat antalet repetitioner, men jag är ändå nöjd. Får typ olika siffror varje gång jag försöker beräkna det totala antalet, men det verkar som att 111 stycken är det korrekta svaret. Det hade man ju inte kunnat tro för några månader sedan. För resultat på löpningen, se bild. Gillar verkligen upplägget med att dela upp löpningen i intervaller, är både roligare och svettigare. Bra James!

Fredag: Inledde kvällen med ”MVH Erik” och avslutade med disco. Burpees görs bäst med någon som hetsar bredvid en och denna hets saknades under detta pass. Därtill saknades lämplig peppmusik. Eftersom SATS Fridhemsplan saknar täckning tvingades jag lyssna på den enda playlist som jag tydligen hade tillgänglig i Offline-mode. En lista innehållandes fyra låtar som jag satt ihop inför ett jobbevent. Två av låtarna var med Galenskaparna. Inget ont om Galenskaparna, men MVH Erik-passet skall inte göras med ”Man skall ha husvagn” i öronen. OK? Tid: 20:45.

Söndag: Ännu en härlig gruppaktivitet med Johanna och Fredrik som började med att jag åkte vilse i de södra delarna av Stockholm. Väl på plats körde vi ett kettlebellpass med totalt ca 300 repetitioner. Mycket jobbig, men rolig träning. Återstår att se om jag kanske äntligen kan få känna på det där med träningsvärk? Efter detta pass åkte jag till SATS Stadion och körde James intervallpass på löpbandet. Ytterligare 5*500 meter.

Efterlysning! Nästa vecka är det melodifestivalyra i Karlskrona och jag är där och jobbar halva veckan. Någon som har tips på bra gym där? Eller ska jag utmana mig själv och springa en sightseeingtur runt stan iklädd boa?

Dela
Tweeta
 

Annons

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Annons

Laddar