Annons
 

Nyårsköfte: Olles vecka 8

DORFF LUNDGREN REPORTING IN.

Tre pass hanns med, plus straffpass och innebandy.

Måndag: Straffpass (1km spring, 1km rodd, 1km spring, 1km rodd… på tid!)
Fem veckor senare:

Tisdag: MMM (20 armhävningar, 10 pullups -> 2 armhävningar, 1 pullup)

Det här var sjukt jobbigt. Man gjorde inte så snygga armhävningar på slutet. Man gjorde inte heller så snygga pullups efter dom två första. Glömde ta tid :C

Onsdagbandy

Hemlig gäst, Oskar Hallberg

Fredag: Tabata åt helvete (tabata rodd, tabata burpees, tabata skivstångshopp)

Öh, asså nåt har hänt med mina knän. Dom gör skitont. Jag kan inte ens ställa mig upp från en stol utan att lyfta kroppen med armarna. Pga detta så bytte jag efter ett varv av skivstångshoppandet ut det mot… burpees igen.

Hann med 51+43+43 = 137. Relativt nöjd, egentlgen tycker jag det är skitmycket, men Fredrik skrapade ihop 185. Boom.

Söndag: Stånk och stön (5×1 marklyft, 5×1 frontsquat, 20 boxhopp+20 armhävningar x5)

Det är med stor glädje jag härmed kan meddela att jag nu tar en(1) Kalle Zackari Wahlström i marklyft. Eller 100 kg för er som använder Système International d’Unités. HUNNRA PANNERRRRRR.

Sen pga rostiga knän sket jag i frontsquaten och gick på 20+20*5 passet istället. Huuuuuj vad det var jobbigt. Trodde jag skulle kräkas ut mina lungor. Men det tog bara 11 minuter. Ändå bra? Bra. Fick revanch på Fredrik som behövde en minut till på sig.

Då blev jag så glad att jag gjorde frontsasquatchen ändå. Det coola är att jag är mycket bättre på benböjet med stången fram. Mycket märkligt.

På det stora hela: Succé-vecka. Tycker knäna blir lite bättre också när dom inte behövt springa så mycket. Hörs då! Tja!

Kalles kommentar: Olle! Din inställning! Lite ont i knäna -> byt övning. Exakt så ska man göra. Din rapport sprudlar av träningsglädje (MVH Amelia Adamo) och jag älskare. OCH ETT HUNDRA KILO I MARKLYFTEEEEEEEEEE! TRESIFFRIGT! THE OL HUNDAROOOO!! You’ve come a long way my young padawan.

Dela
Tweeta
 


DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Laddar