Annons
 

Nyårsköfte: Jennies vecka 11

5 km utomhusträning blev första passet. Tyckte först att det såg lite lagom ut, sen insåg jag att det var 50 reps mellan varje kilometer! Läste lite snabbt och tänkte att 10 är väl normalt. Lite ångest inför genomförandet… Slitigt var det, men det var en skön morgon och det är ändå bra mycket skönare att träna ute. 53 min tog det.

Sen fick det bli Jacobs stege (RIP) som såg rätt lugnt ut. Det gick sååå segt! Kände mig långsam och svag och totalt värdelös. Tänkte att jag förlorat massor under veckan jag varit sjuk. Började med 70 kg i marklyft men var tvungen att sänka efter 5 st till 60 kg. Glömde bort att göra hook grip som Bandola tipsade om, men provade efteråt och det kändes bra, ska komma ihåg det nästa gång. Gjorde mina första turkish getups någonsin, så tekniken var rätt dålig i början men jag kom in i det efter en stund. Provade med 12 kg men orkade ½ så jag körde och 8 och 6 kg. Tiden blev 20.52. Inget kul pass alls.

Då var det äntligen dags för Fight gone bad! Som jag sett fram emot passet, särskilt eftersom jag fick möjlighet att göra det på Crossfit Örebro (TACK!). Kom dit och befann mig helt plötsligt omringad av människor som alla såg ungefär lika vältränade ut om Jenny och Kalle. De skulle köra dagens pass och jag skulle FGB samtidigt. Nu började jag bli nervös, kände mig ungefär lika vältränad som jag var ett dygn efter förlossningen i jämförelse med dessa människor. Vi värmde upp och under tiden ställde tränaren fram grejerna till mig. Jag hade förstås inte sagt något om vikter till honom (tid fanns liksom inte) så han körde på 20 kg push press, 6 kg medicinboll och sen valde jag själv 12 kilos KB. Så passet blev inte riktigt nån bra jämförelse med förra gången eftersom vikterna var mycket tyngre.

Jag har ju som tidigare berättats problem med att göra boxhopp. Det hela sitter i huvudet och min kropp vill liksom inte ta sig över den där spärren. Jag fick inte kliva upp sa tränaren, jag var tvungen att hoppa. Jag försökte, jag gjorde verkligen det, för det var ju sjukt pinsamt att inte fixa att hoppa. Jag fixade inte att hoppa. Jag klarar det inte ETT ENDA hopp på tre varv. Så nu är det träning som gäller. Fixa en låda och så tvinga mig att klara av att hoppa. Jobbigt var det i alla fall ändå, armarna skakade ett bra tag efteråt.

Skulle egentligen till gymmet idag och köra sista passet Vår i lyften, men för att slippa åka så tränade jag hemma istället. Missade ju alla pass förra veckan och har varit sugen på att prova 50 burpeethrusters sen dess. Har en skivstång hemma som jag fått låna för att köra lite teknik. 26,7 kg lyftes och 16 min 50 sek tog det. Kul men jobbigt och framför allt gör det ont i handflatorna efteråt.

Har känt mig otroligt seg den här veckan, långsam och svag på alla pass. Men motivationen har i alla fall funnits där. Har inte haft något eller någon att jämföra med så det är ju förstås svårt att veta om det bara är en känsla eller om det verkligen varit så. Nu är det inte långt kvar! Börjar bli tävlingsinriktad igen, det är ju faktiskt en tävling också som sagt…

Dela
Tweeta
 


DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Laddar