Annons
 

Nyårsköfte: Christinas vecka 7

HEJ!

Det har varit konstigt att träna själv den här veckan eftersom A är bortrest. Men trots det jag lyckades hitta den karaktär jag förr har saknat för att träna och inte bara ge upp eller fuska. (Även om jag precis innan träningen bara velat åka hem och lägga mig på soffan.)
Tydligen har jag en sån i mig! 🙂

Första passet, Skivstångas var nog den som gick bäst. Jag rodde 2000 meter på 9.54 minuter. Vet inte om det är en bra tid? Jag har aldrig rott så långt i mitt liv tror jag.
Första 10 marklyften tog jag 45 kg. Det tyckte jag var ganska pra jort av mig? Resterande 9,8,7 osv var jag tvungen att sänka till 40 kg. Svetten på händerna var inte nådig och stången höll på glida ur händerna flera gånger.
Första 10 styrkevändningar och skivstångsrodden tog jag 22,5 kg. Resterande tog jag 20 på båda. Detta tog totalt 17,14 minuter. Vilket ger mig en totaltid på 27,08 minuter.
Jag är inte kanske världens snabbaste, men när man är redo att gå och man hör nån som ropar: Redan klar!?!? då känner jag mig snabb. Plus att mina armar kändes biffiga, och det gillar jag!
Hade träningsvärk i ryggen ganska länge efter det här.

Ica-passet gick inte alls som jag förväntat mig. Jag trodde ändå nånstans att detta skulle vara det enklaste på hela veckan, att jag ändå är snabb nog att ro under 4,5 min och att jag kan springa utan att dö.
Det kunde jag inte. Första varvet var ändå helt ok. Springet gick bra, och jag rodde första på 4.34. Och efter att ha svingat en 16 kilo tung metallsten så blev jag bara långsammare. Jag skäms. Jag sprang fortfarande på 12:an men rodden gick bara åt helvete.
Eftersom jag inte gjorde så bra ifrån mig, tyckte jag, så straffade jag mig själv med 10 burpees.

Brita – Kanske det roligaste passet denna veckan. Även det svettigaste. En minut kan vara så långt. Speciellt om man glor på klockan hela tiden. Trodde inte alls det skulle vara så jobbigt att sicksackhoppa på en ostabil bänk. Att hoppa så efter tunga benböj (35, 35, 35, 30, 30 kg) har gjort att jag idag knappt kan gå om än sätta mig på toa. Det känns alltså bra i benen! MEN! Knees to elbows! Herregud! Jag försökte i alla fall! Även här var det svårt att få ett bra grepp, tydligen svettas jag nåt extremt på händerna, det var en svår övning men har bestämt att efter varje kommande pass träna lite på detta.
Även om det var ett roligt pass så kände jag mig inte alls nöjd med min prestation. Så återigen straffade jag mig med 10 burpees. Och 4 armhävningar.

Just det! En stor grej denna vecka är att jag nu kan göra RIKTIGA armhävningar. Har pga min svaghet alltid gjort på knä, även då har det varit tungt.

Jag känner mig stolt över denna utveckling. Tack Kalle!

Tyvärr är det svårt att filma och ta bilder på sig själv när man tränar ensam, så denna vecka får ni klara er utan det =)

Återkommer!

Dela
Tweeta
 


DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Laddar