Annons
Annons
 

Mickes och Henriks sjätte vecka

Mikael:

BANDOLAS BÖJ-BONANZA:
Det här med knäböj är så jävla roligt. Du som läser det här, som aldrig har gjort knäböj, tycker kanske att det låter konstigt. Som att jag har blivit hjärntvättad på något sätt. Men det är precis det jag har blivit! Kalle och Bandola har hjärntvättat oss och lärt oss att älska knäböj. För jag älskar verkligen knäböj. Jag känner mig aldrig så häftig (förutom vid marklyft!) som när jag har massa kilon på ryggen och kör knäböj.

Så ni som läser det, som aldrig har kört knäböj, vad väntar ni på? IN PÅ GYMMET, LASSA PÅ VIKTER, BÖJ UTAV BARA HELVETE! NU! (fast var försiktig!)

Okej, nu till massa statistik:

Frontböj: Här hamnade jag till slut på 40 kilo. Jag vet inte om det var en dålig dag, jag känner att jag egentligen borde klara mer. Men jag gjorde allt och det kändes bra. Det är det som räknas, faktiskt!

Knäböj med stången bak: Här var det likadant, jag hamnade på 40 kilo. Här stod det att man skulle köra på 90% av vikten, men jag orkade inte fippla med en massa 1-kilos och 2.5-kilosvikter. Men det här gick också bra! Det blev väldigt jobbigt mot slutet, men det gick hela vägen.

Knäböj med stången på raka armar: Det här var banne mig något av det tuffaste jag gjort. Jag vågade på att lassa på lite vikt, så totalt blev det 30 kilo. Så fort jag fokuserade på att ”dra isär stången” som Kalle skrev så funkade det superbra. Hållningen blev rakade, överkroppen blev mer fokuserad. Men herre gud vad jobbigt det var! Jag trodde jag skulle svimma. Vad härligt!

Gabriellas superroliga springpass:
För det första så tycker jag inte att bloggen ska ägna sig åt falsk marknadsföring. Inget ont mot Gabriella, hon verkar vara en jättetrevlig tjej, men det var verkligen inte superroligt! Jag tror inte det i alla fall, jag är inte säker.

Det var i alla fall skönt att komma ut lite i den friska luften! Sen så tyckte jag faktiskt det var ganska jobbigt. Jag är inte van vid att springa intervaller. När jag springer så brukar jag mest gå ut och … springa. Lite på måfå sådär. Jag springer runt lite och sen så springer jag hem.

Men jag sprang igenom hela passet, alla intervaller och kände mig otroligt nöjd. Jag vet inte hur långt jag sprang. Några kilometer?

Ta plats på gymmet:
Här skulle man lyfta tungt och jävlar vad jag lyfte tungt. Nu vet jag att läsare av bloggen vet att andra deltagare börjar lyfta över 100 kilo och där är jag inte … än. Så förvänta er inte tresiffrigt än! Jag måste dock berätta att på väg till gymmet så insåg jag att jag inte åkte dit på grund av dåligt samvete, utan för att jag längtade efter att lyfta riktigt jävla tungt. Hur häftigt är inte det?

Marklyft: Först så körde jag 3×60 kg och avslutade med svintunga 2×70 kg. Jag trodde ALDRIG att jag skulle kunna lyfta mer än min egen kroppsvikt! Det känns helt sinnessjukt. Det betyder att jag skulle kunna lyfta upp mig själv (om det gick) från golvet och svinga runt mig själv! Det känns rätt tufft.

Bänkpress: Här vågade jag lassa på lite mer än föregående veckor, så det blev i slutändan 5x35kg. Jag tycker fortfarande att bänkpress är superjobbigt och inte alls lika tufft som marklyft, men ändå helt okej. Men jag måste verkligen börja lyfta lite tyngre!

Sen blev det dags för varven. Eftersom mitt gym är ganska litet så fanns det ingen plats för kullerbyttor, tyvärr! Så jag bytte ut dem mot sumo deadlift highpull (20 kg). Allt som allt så hann jag med sex varv! Det är fan hur bra som helst! HURRA FÖR MIG!

JAG SER JU PÅ BILDEN ATT DET FINNS PLATS FÖR KULLERBYTTOR.

Straffpass: 200 kullerbyttor totalt under veckan.

/Kalle


Gör nåt kul du blir svettig av:
Jag funderade länge på vad det vad jag skulle göra på det här passet, där man kunde få bestämma lite hur man ville. Så till slut så bestämde jag mig för att göra om det pass som påbörjade hela det här äventyret, ”Nyårsköftet Fitness Test”! Jag mätte upp en sträcka på 850 meter och gjorde om hela testet. Min sträcka var dock inte lika backig som den under själva testet, så jag vet inte om tiden riktigt går att lita på. Men tiden, den tänker jag inte avslöja! Mina motståndare får inte veta hur stark och snabb jag blivit!

Henrik:

Hallå igen. Nu har jag köttat på ganska bra. Fick två straffpass denna vecka, och de var ju kul. Jag vet att jag behöver träna min kondition, så det var en bra övning.

Straffpass 1:
Började på måndag med att köra straffpass 1. Gick väll hyggligt, jag är inte nån löpare men för ganska bra ifrån mig på rodd. De hela tog 41,37.

Straffpass 2/BANDOLAS BÖJ-BONANZA:
Tisdag var den då dags för straffpass 2 och tiden 45.50 gick jag i mål på.
När jag ändå var där så ställde jag mig och skulle göra Bandolas Böj-Bonanza. 30 kilo på stången under alla övningar. Måste ju säga att jag tycker det är kul att lyfta vikter nu. Innan Köftet kändes det lite skrämmande med skivstång. De var ju bara dom kralligaste som var i den hörnan av lokalen. Men nu längtar man ju till man får lyfta tungt! Tack Kalle!

Ta plats på gymmet:
Fredag var det så dags för mig att ta plats i gymmet. 5×5 tunga marklyft. Såhär såg det ut då. 2×5 70 kg och 3×5 80 kg.

Sen var det dags för varven. När det är trångt som på ett fullsatt pendeltåg så kom jag fram till att byta ut kullerbyttorna till sumo deadlift highpull. 16 kg fick det bli! 4 varv klarade jag av på de 12 minuter. Och måste samtidigt gnälla lite på att det mitt under de 12 minuter började lukta brandrök i lokalen. De visade sig att dom hade brassat igång den vedeldade bastun på taket och den röken drog in i ventilationen till gymmet. Hurra för den tekniska lösningen. Man blev ju lite vimmelkantig av att andas in den luften.

Sen på kvällen åkte jag på feber och frossa. Så jag har hållit mig lugn och fin sedan dess. Därför har jag inte sprungit som Gabriella vill eller haft roligt och svettats. Svettats av febern har jag gjort, men det är inte så kul som man kunde ha haft.

Nu hoppas jag på att snabbt friskna till så man kan köra på igen. Är nu hyggligt fri från febern men lite ont i kroppen.

Dela
Tweeta
 

Annons

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Annons

Laddar