Annons
Annons
 

Johannas trettonde vecka

Massa bra pass att välja på och det är roligt med valfrihet! Så jäkla kul att faktiskt kunna välja lite vad man ska träna, det är nog en av de saker som jag saknat mest sen köftet startade och alla levererade super-pass så man kan säga att veckan var en riktigt köftes-buffé!

Annons

Tisdag: ”superstorm Sandy breaks records” eftersom Sandra tydligen inte vet skillnaden på ”uppvärmning” och ”självplågeri” så var det bara att gå ut hårt! 2 km sprangs på 8:59
Efteråt skulle man vara ”så svettig att du ska vara glad att det inte var längre”
…nöjd så Sandra?

Mellanakten genomfördes på smått veka 22:24 med 20 kg på utfallsgången & 10 kg på fällknivarna (tack för blåmärkena på smalbenen BTW;)
Jag hade en jääääkla tur med jägarvilan. Jag har aldrig ens mätt hur långt jag kan sitta så en liten sketen sekund hade varit PB, och med tanke på hur trötta och veka mina ben var från övningarna innan så var det nära att det tog slut där också, men 1:30 fixade jag i alla fall!

Onsdag: ”1-2-3”
Fick med min fantastiska kollega Anna på en löprunda på lunchen, förutom att hon tjatade om att göra ”mamma-burpees” hela tiden (vilket gjorde mig smått förvirrad?) så är jag sjukt stolt över oss, rundan vid jobbet är antingen 5,5 km eller 7 km och för att inte fuska så följde Anna med på den långa rundan vilket hon aldrig gjort innan! Heja Anna!!!! (Vi ska springa vår-ruset också) roligt men jobbigt pass som avslutades på en gräsplätt framför HK så vi kunde få lite hejjarop 🙂 vi tog tyvärr inte tid för runkeeper var inställd på miles för att förvirra oss ytterligare lite

Torsdag: eftersom jag också vill imponera på Kalle så körde vi ”Love försöker imponera på Kalle”
Vi hade jäkligt dålig planering, att köra egna pass vid femtiden på mitt gym är lika med gym-döden…. ALLA ska ju träna efter jobbet… Vi lyckades stjäla den olympiska stången men vi fick tyvärr inte till knees to elbow så vi var tvugna att byta ut dem mot 20 mountain climbers. Jag körde vändningarna med 45 kg och första delen av passet tog 10:40, när det var dags för löpning så ville jag ju förbättra mig mot tisdagens 2 km så jag sprang för kung och fosterland (i did it for you Carl XVI!!!) och lyckades pressa tiden lite till… 8:43!

Vi var fortfarande lite besvikna över att inte ha fått plats att göra knees to elbow så vi bestämde oss för att straffa oss själva med…. Mitt pass! (Yey, hejja, veckans roligaste pass) fy fan vilket svin jag är! He, he, det var AS-jobbigt 🙂

Vi tog oss utanför gymmet och genomförde

100 armhävningar (grus i lekparken)
100 situps (grus i lekparken)
100 burpees (gräs i lekparken, jag höll på att svälja harbajs)
100 dips från valfritt högt föremål (parkbänk)
Och plankan (vanliga och på sidan för vi är inte så mesiga att vi behöver stå på knäna, Matilda & jag;)

Fredag: kunde tyvärr inte köra Mårtens/ Kalles pass som jag ville men körde i alla fall ett kettlebellpass och det var… 300! Efter 2 fredagars frånvaro är vi up and runnning igen! Tjohoo!

Resterande träning under helgen blev inställd på grund av ryggbesvär men söndagen bjöd på en fantastisk 1,5 timmars promenad i solen runt långsjön.

Sista veckan hörrni…. ÅÅÅÅÅÅÅååååååhhhhhh!!!!!! TAGGA!!!!!!

Kramizzzzz

Dela
Tweeta
 

Annons

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Annons

Laddar