icon
icon
Okategoriserad | Publicerad 17 april 2012 09.42

Gladiatorernadebaclet: update

Det är tolv-tretton dagar kvar till uttagningen till Gladiatorerna på GIH. Jag har dödsångest. Mina benhinnor värker efter knappa tre kilometer på sveavägens trottoarer igår vid lunch. Min ”gode” ”vän” James har gett mig ett träningsschema för veckan som är att jämföra med att bli waterboardad i sju dygn. Jag sov skitdåligt och ikväll är det Guldägget – reklambranschens stora fest och jag kommer antagligen bli packad. Imorgon ska jag springa:

3 x 1km – run as fast as you can run for 1km then rest 1min 30 secs. Then run 5 x 100 meter sprints.

Men det är ju imorgon. Den dagen den sorgen osv. Men OJ! Om några timmar ska jag ju springa:

7 x 400 meters. Rest just 1 min in between each lap but run as fast as you can for 400 m.

Men springet allena tar mig inte till Gladiatorerna. Jag googlade lite och det verkar inte ens som att dom sprang några tre kilometer på 12 minuter vid uttagningarna ifjol. Då var det benlyft i romerska ringar, chins, harristest (duttig hinderbana) och idioten.

”JAG FATTAR INTE VAD JAG SKA TRÄNA PÅ????”, tänkte jag och ringde till den person som antagligen vet allra bäst hur man ska förbereda sig inför Gladiatorerna. Han heter Eric Ericsson och vann nyss hela jävla skiten. Eric och jag har ju stött på varandra förr och som ni vet – när två killar har tävlat i burpees är dom forever bound in blood.

På tisdag klockan 11.00 ska jag till Erics gym Fit4Life och öva på benlyft i romerska ringar, chins och den där duttiga hinderbanan.

Till dess tipsade Eric mig att köra crossfitpasset Nicole. Spring 400 meter, maxa pullups. Gör så många varv som möjligt på 20 minuter + totalt antal pullups.

Tårar rinner sakta ner för mina skäggiga kinder när jag skriver det här. Jag är rädd.

Annons

11 Kommentarer

Kommentera inlägget

*

Annons