Annons
 

Amfibiemannen: Update

Den uppmärksamme läsaren kanske minns att min jobbarkompis Kaj anmält oss till spring/simtävlingen Amfibiemannen i sommar. Att jag ska springa och simma från Lidö till Arholma (eller om det är tvärtom) har känts lite som ett dåligt skämt. Tills Kaj skickade följande mail:

Förslag på upplägg från vecka 5.

Löpning, 2 svängar i veckan (minst en dags vila emellan)

1. Bara springa.
Helst Brunsviken runt (11km), men om tid eller ork sätter hinder så kör hagaparken runt (6km). Bättre en kort sväng än ingen sväng.
Om isen lägger sig på Brunssviken så spring på snön 4km i en riktning och sedan 4km tillbaka.

2. Intervall/backe (välj mellan a-c)
a) Helst på 400-metersbana. Spring nästan så snabbt du kan ett varv. Spring så långsamt du kan ett halvt varv. Upprepa 10 gånger. Spy.
b) Spring till Hagaparksberget, sedan upp och ned 5 gånger, spurta hem.
c) Trapporna och gångvägen från McD upp till Observatorielunden. Upp och ned 10 ggr.

Simning
(kan du få till detta en gång i veckan så är det grymt, varannan är också helt OK)
Köp simglasögon + flytdolme och paddlar (får mer tid för andning och bättre muskelträning)

1. Börja med att simma 500 meter crawl. Öka på med 100 meter varje gång.
Gå och bada med Glenn. Bogsera honom 500 meter medan du simmar. Om du har flyt-dolmen så behöver du inte sparka med benen.

Såsmåningom (slutet av februari?)
Köra ett pass tillsammans? Springa runt årstaviken, sedan in på eriksdalsbadet och simma 750, sedan springer vi på löpbandet 500 meter och sedan rock-running under vattnet. Ev styrka på det.

Nån som känner nån som känner nån som kan få en person att ”försvinna”?

Dela
Tweeta
 


DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Laddar